Lite från ovan

Från mitt perspektiv, här uppe på min höga häst så har jag utvecklat en fäbless, som ibland övergått till fascination, för korkade människor. Främst då sådana som man stöter på i kommentatorsfält hos olika bloggar och andra sociala mötesplatser på internet.

Jag har skrivit om dessa personer tidigare och upphörs aldrig att förvånas. 

Det senaste exemplet kommer från kommentatorsfältet hos buzz.bazooka.se. Det är en site, eller blogg egentligen, som lägger ut länkar till roliga, spännande eller intressanta sidor och klipp. Vid ett par tre tillfällen har Buzz länkat till en av mina favoritbloggar, Fredrik Backman på Café.se. Jag tycker han är otroligt rolig och han skriver på ett underhållande sätt om sig sitt liv, sitt äktenskap och utvalda vänner. Enligt mig så är bloggen briljant.

Buzz länkade till ett inlägg som var hystersikt roligt och som utspelade sig i en datorbutik. Döm om min förvåning när jag gick in på Buzz kommentatorsfält för att visa min uppskattning och möttes av en radda kommentarer i stil med:
"Hur fan kan ni länka till den där skiten, det är ju bara hittepå" och "Vilken skitblogg, det är ju helt tydligt fejk. Det där kan aldrig ha hänt på rikitgt", följt av "Jag har sett den där bloggen tidigare och blir så förbannad, han bara hittar på hela tiden!!!!!!"

Jag kände mig då föranledd att fråga vem faen som bryr sig om det är fejk eller inte? Det är ju bra skrivet och det är roligt så vem bryr som om Fredrik skarvar med sanningen ibland?
Jag fick ganska snart ett svar från signaturen autograph som löd -Jag bryr mig! och då orkade jag inte mer. Jag menar, hur fasen kan man vara så korkad att man sätter ett likhetstecken mellan Sant=Bra och Fejk=Dåligt.
Jag förstår inte man skall kunna argumentare mot någon som inte kan läsa en skönlitterär bok, poesi eller se en enda film? Det är ju också "hittepå" och är då per definition skit. Fasen, han kan ju knappt läsa en tidning, för hur vet man att allt som står där är sant.

Idioter! är allt jag har att säga!

För att avsluta i en positiv anda så vill jag nämna en annan favoritblogg. Fredrik Backman på Café har mellan 15 - 20 tusen läsare. Jag har ingen aning om hur många Kemimannen 2.0 har. Men hur många vi än är så är vi för få! Bloggen är välskriven, personlig utan att vara privat och rolig. Att han dessutom skriver en del om Deltablues ger honom ett extra plus från mig.




Kommentarer
Postat av: Håkan/Kemimannen 2.0

Det där gjorde mig glad. Tack så mycket.

2011-06-25 @ 22:27:38
URL: http://kemimannen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0