Du, jag och tvålen


Min älskade hustru säger ibland de mest befängda saker.

Ett av hennes mest använda axiom, och av henne själv mest omtyckta, är att om inte hon fanns i mitt liv skulle jag snabbt degenerera till en exentrisk gubbe som bor i en hydda i skogen och som varken rakade eller tvättade mig.
Ni vet, en sådan där eremit med kläder lagade medels silvertejp, långt grått skägg och stripiga hårtestar som klibbar längs nacken. Jag ser mig själv sittande på en vinglig pinnstol framför kojan, spela deltablues på en ostämd gitarr och med ett krus hemgjort brännvin vid mín sida.

Nåväl, jag brukar ta just detta axiom som en indikation på att jag kanske borde raka mig. Ibland händer det då att jag plockar fram hyvel och kräm men oftast tycker jag att det räcker med trimmern. Då ser jag i alla fall nästan nyrakad ut. Min argumetation mot att jag inte duschar tillräckligt ofta är ungefär följande:
När jag tränade varje dag så duschade jag också varje dag. Nu när jag inte tränar lika frekvent eller ens regelbundet så finns det liksom inget naturligt tillfälle att duscha. Hustrun är inte imponerad av den förklaringen utan brukar himla med ögonen och peka med hela handen mot duschen.

Häromkvällen när det var läggdax och hustrun kom in i husvagnen (vi är på semester) så skrek hon rätt ut -Men HERREGUD! VAD är det som LUKTAR?!? Har kylskåptet gått sönder? Har vi glömt mjölk framme sedan förra året eller är det något som har dött?

Lite förläget tittade jag i golvet och erkände efter viss tvekan att jag hade pillat mig mellan tårna och hittat en svart klägga som i sanning inte luktade hallontårta. Det luktade sur jäst och övermogen, på gränsen till rinnande gorgonzola. Hustrun förklarade med kyla i rösten att jag hade lika stor chans att få sova i sägen som en snöboll har i helvetet om jag inte gick och tvättade fötterna först. Grabben som lagt sig i andra delen av husvagnen skrattade så han grät och jag är säker på att han inte kommer låta mig glömma det här.




Från och med den kvällen ligger det ett paket Cif Oxy-Wipes med Citrondoft bredvid sängen som jag noggrant tvättar mina fötter med samtidigt som jag motvilligt måste erkänna att det mesta av det som min älskade hustru säger INTE är befängt.

 







Kommentarer
Postat av: Den prövade hustrun

Kan nån förstå hur jag har det? Fast det mest anmärkningsvärda torde vara att maken, om jag inte sagt nåt och TROTS att han upptäckt snusket mellan tårna ändå tänkt gå och lägga sig utan att göra rent sina fötter.... suck...

2011-06-25 @ 15:48:28
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: Maken

Tårna är faktiskt nästan så långt borta från näsan som man kan komma så jag förstår riktigt inte problemet. :))

2011-06-25 @ 15:50:48
Postat av: enfo

som att omma in i ett sovrum fullt av gubbar på ett q-lan alltså :) det luktar inte heller gott :)

2011-07-19 @ 22:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0