Som man pratar

Jag har läst någonstans att man skall försöka skriva som man pratar för då har man bättre chans att få till ett bra flyt i texten. Om det verkligen är så har jag ingen aning om.

Men efter att ha läst igenom ett par av mina senaste inlägg har jag lagt märke till att jag snarare skriver som jag tänker. Så det är inte undra på att det blir  tokigt, rörigt och osammanhängade!

Men jag försöker hålla mig från sär skrivningar i alla fall, för det verkar vara det som irriterar folk mest!

Hur var det nu igen? "Sär skrivning stavas alltid sär skrivet" eller var det "altid stavas altid med ett l och alldrig stavas alldrig med med ett l" eller var det tvärs om?

Jaja, någon regel var det i alla fall!
 

Kommentarer
Postat av: Frun

Oj oj oj säger frun som är svenskalärare....

2009-07-22 @ 14:02:41
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0