WebbRadio

Visst är det härligt med internet!? Jag var lite orolig när jag flyttatde ut till skogen att det inte skulle finnas fast uppkoppling. Men till min förvåning och glädje har vi tillskansas oss en 2Mb lina från Telia.
Tyvärr har jag mer eller minder varit tvungen att lägga ner min Americas Army och Quake-karriär. Pingen suger på grund att den ganska moderata hastigheten.
Men som tur är fungerar webradion klockrent!
Superstart.se som jag har nämnt tidgare har en mycket väl fungerande funktion där man kan välja bland en allsköns radiokanaler. Favorit är den som kort och gott heter BLUES.
En annan favorit är Vinyl107, en Stockholmskanal som spelar min musik. Mina döttrar kallar med glimten i ögat kanalen för Senil107
Idag när jag stod och lagade mat  lyssnade jag på Vinyl107 på och titt som tätt kommer det trafikinformation. En massa information om köer hit, trafikstockningar dit, krock vid Essingeleden, en stillastånde bil mitt på E18 straxt utanför stan osv. "jamen tjenna, intressantför mig.....NOT" tänkte jag och så for faen i mig!
Jag slängde mig på telefon och ringde 020645645, för att meddela att det stod en älg på 301:an straxt söder om Voxnabruk! Jag är inte säker på att den stackars stressade tjejen som sköter trafikinformationen uppskattade den informationen men WTF!
Over änd out!

Kommentarer
Postat av: Sambon

Älskar din humor älskling... du är totalt galen...

Kyss

2008-10-30 @ 19:37:59
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0