Hur var det nu då?

Jo det var så här att förra helgen tillbringade vi Kungliga Hufvudstaden under diverse strapatser. Under denna vistelse så blev vi bjudna på en underbar middag. Den var verkligen uppskattad. Inte bara för att jag slapp laga mat själv, sällskapet var också av yttersta klass. Så jag säger TACK till de som tackas bör.

Nå, under kvällen blev jag nödgad att utnyttja lägenhetens toalett. Innan jag börjar beskriva mina problem att nyttja nyss nämnda facilitet behöver jag nog nämna att lägenheten bebos och har under längre tid bebotts av två kvinnor i skilda åldrar. Toaletten/badrummet är belamrat med diverse nyttoprylar såsom sminkväskor, hudlotion, hårfön, krustång, plattång, korkskruvsjärn eller vad det kan heta, mer hudlotion och diverse tvålar, olika pincetter och saxar, badlakan och mysiga morgonrockar, bomull i lösvikt och "pad"-form, shampon och balsam ( i pluralis) och.....ja ni förstår.

När man kommer in i badrummet finns handfatet direkt till höger om en, härnäst kommer toaletten som står med ryggen mot väggen man tittat på när man kliver in. Den står oerhört nära den högra väggen. Detta resulterar i att man  måste klämma in sina knän under handfatet för att kunna sätta sig ner och göra nr 2.

Efter en snabb överblick av situationen insåg jag att rätt strategi för att överhuvudtaget komma i rätt position var att först droppa byxor och kallingar och sedan så smidigt som möjligt glida ner på stolen.

Så långt gick allt enligt planerna och det mesta fungerade bra. De stora problemen tillstötte när det var dax för den obligatoriska rengörningen.
Till höger om mig, precis intill toastolen hade kvinnorna installerat en tvättmaskin. Den stod så nära toastolen att det var omöjligt att sära på benen mer än några ynka centimeter. Problemet är ju att  vi karlar har ett paket där framme mellan benen som förhindrar att man på ett enkelt sätt kan få ner handen mellan låren med därför avsett papper.

I och med att knäna satt prydlig fastkilade under handfatet var det även omöjligt att flytta fram lite på stolen och för att så att säga "ta bakvägen".
Efter att snabb ha förkastat alternativet att lirka mig upp från stolen, hasa fram mitt på golvet, huka mig ner och på så sätt komma åt att torka insåg jag att enda alternativet var att ta ett rejält tag om paketet med vänsterhanden och trycka upp det mot magen.  Nu kunde jag med möda få ner en hand med papper för att torka mig.
I vanliga fall brukar jag vara noga, prydlig och sparsam genom att vika pappret ett par gånger för att på så sätt utnyttja pappret maximalt. Men detta var inte att tänka på i detta läge!

Hade det bott en karl i lägenhet skulle detta problem aldrig uppstått. Själv skulle jag ha slängt ut antingen badkaret eller tvättmaskinen för badrummet är helt klar inte stort nog för bägge.

Men med två kvinnor i hushållet så existerar ju inte mitt problem. Jag skall inte gå in på i hur stor grad hur detta badrum minskar chansen att någon av kvinnorna (ni vet själv vilken) skall lyckas fånga en man.
Men enligt mitt förmenande torde risken i alla fall tas på allvar.

Kommentarer
Postat av: Göran Lund

LMAO :-)

2008-12-16 @ 18:18:23
Postat av: innedoende av toaletten

hahaha! du är ju sjukt rolig! :)

2008-12-17 @ 17:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0