Jag är inte tjock,

jag har bara en osedvanligt hög koncentration av Higgsbosoner!

Aftonbladest rubriksättare gör sig löjliga igen. Otrolig upptäckt: Forskare hittade "Guds Partikel".

Wow, tänkte jag. Har nördarna på CERN äntligen hittat bevis för Higgs Partikel?! Det vore ju otroligt häftigt. Ni vet vad CERN är för ställe va? Det är den där löjligt stora karusellen/acceleratorn som är nergrävd under gränsen mellan Schweiz och Frankrike. Förutom att leta efter Higgs Partikel så roar sig fysikerna där bland annat med att försöka skapa svarta hål. Detta har skrämt en del som tror att jorden kommer att ätas upp av nämnda svarta hål om dom lyckas. Är man det minsta orolig för detta så kan man besöka denna mycket informativa hemsida Has The LCH Destroyed The World.

Men tillbaka till Higgs partikel och Aftonbladet. Vid närmare gransking av artikeln så framgår det att forskarna vid CERN inte är närmare att hitta Higgs Partikel än dom var för ett år sedan. Djävla Aftonbladet! Det vore ju häftigt om man hittat Higgs Partikel, för visst är det väl så att den behövs för att teorin om Superstängar skall vara giltig? Eller var det tvärt om? Eller var det så att Higgs Partikel behövs för Supersymmetri. Eller vänta här nu, är Supersymmetri och Strängteori ungefär samma sak? Vart fasen är Sheldon Cooper när man behöver honom?

PS Enda anledning till att jag skriver detta inlägg är för att jag skall kunna tala om för triplethetrouble.blogg.se att har man en blogg så skall man tamigtusan skriva något också! DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0