Triggad

Sådant här är roligt tycker jag. Jag blir triggad av personer som tror dom är helt anonyma där dom sitter vid sina datorer bara för att dom skriver under kommentarer med förkortningar eller inte skriver något alls i fältet för namn eller emailadress.

Men nu är det ju så att vi lever i den digitala tidsåldern och anonymitet är något väldigt svårt att upprätthålla.

Jag har varit med allt från en vän som blev trackaserad via kommentatorsfältet i sin blogg från flera olika personer vilka alla var skriven från samma dator, till en person (A) som skapade en profil på en chattsida i en annan persons namn (B) för att sedan trackasera och mordhota sig själv (A) via den profilen (B). Allt detta för att uppenbarligen kunna polisanmäla person (B). Detta upptäcktes enkelt via de spår man obevekligen lämnar efter sig i cyberrymden. Jag har ingen aning vad som hände sedan med person (A).

Vad jag vill säga med detta är att det är lika bra att skriva ut namn och adress när man lämnar kommentarer, för man är aldrig helt anonym. Och vill man skriva något man inte kan stå för är det kanske lika bra att inte skriva något över huvud taget!

Den gode LWE, som på intet sätt trackaserat mig utan mest bara varit smått otrevlig ser ut att skriva från den här  platsen.



Är det någon som känner igen sig?


Kommentarer
Postat av: Sleeping Cell

Undrar om den otrevlige gillar det här inlägget lika mycket som jag gör :)

2010-05-17 @ 19:43:50
URL: http://www.tommaintet.blogspot.com
Postat av: Bloggaren

Hahahaha! Jadå, inlägget blev så uppskattat att jag blev hotat med juridiska efterspel :)

2010-05-19 @ 13:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0