IRL

Jag har nyligen blivit uppmanad att skaffa mig ett liv. Någon sa åt mig att lyfta blicken från datorn och gå på bandy. Jag blev klart och tydligt informerad om att verkligheten finns där ute, bortom Facebook och bloggar.
Ni vet, den där sortens kommentarer som används för att förminska den andra personens livsstil  och framhäva sitt eget sätt att leva som det enda rätta. Ja, och naturligvis för att såra.

Nu faller ju den sortens argumetation platt till marken och visar bara på den andra personens intolerans och verklighetsfrånvaro.

En del av verkligheten består i att stå bland likasinnade och vråla på sitt lag. Det är trevligt och jag går gärna på en match. En annan del av verkligheten kan bestå i att sitta på en stubbe i skogen och vänta på en älg som man kan sätta en kula i. Det gör jag inte, det enda jag skjuter av när jag är i skogen, vilket händer ofta, är min kamera. Ytterligare en del är att umgås med vänner och arbetskamrater.

Det är helt okay att stanna vid denna verklighet om man känner för det. Men det finns sådana otroliga möjligheter idag att utvidga sin verklighet. I dagens sammhälle består verkligheten allt mer av digitala medier, via bloggar och nättidningar från hela världen har du möjlighet att vidga dina vyer bortom skogen där du själv bor.

Om du vågar har du alla möjligheter i världen att få inspiration till nya tankar och nya ideer. Genom att läsa bloggar kan du enkelt få inblick i andra människort tankar och funderingar och på så sätt vidga dina egna vyer. Du kan snabbt få tillgång till världens ledande tänkares ideer samtidigt som du kan läsa en medelålders hälsings  förvirrade tankar.

Det är en av tjusningarna med internet. Möjligheten att vidga sina vyer!

Väljer man att bara umgås med likasinnade och personer som har samma åsikter som en själv lever man enligt mig ett ganska så fattigt och tråkigt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0