Ändamålsenligt.

Jag har häcklat en av mina absoluta favoritbloggare, 2009 års krönikör Jonas Cramby.

Via en kommentar framförde jag min åsikt att det är lite fånigt när man ser en Stockholmare på ICA någonstans i City iförd fullt funktionsoutfit inklusive snödamasker som går upp till knäna.

Alltså, hallå! Du ska på ICA och handla, inte bestiga K2. Jag ger mig tusan på att hade jag kikat i den ergonomiska ryggsäcken killen bar hade jag hittat karta, kompass och fullt överlevnadskitt.

Tydligen trampade jag på en öm tå. Tydligt indigerad lyckades Jonas få det till att jag inte tycker att Stockholmare skall få klä sig varmt bara för att det är lite kallare här uppe i norrland!

Han kontrade med att fråga om inte jag skulle tycka att det var fånigt om jag såg en Stockholmare halka runt på fjället i typ lackskor och kavaj.

Men det är ju precis det jag menar. Man klär sig efter situationen. Skall man ut på fjället sätter man på sig funktionsoutfiten, skall man på ICA och handla klär man sig varmt.

Men det är klart. Stockholmare tror väl att världens undergång är nära när kylan och snön kommer. Tunnelbana och pendeln slutar fungera, bilarna ligger i dikena eller blockerar Essingeleden i seriekrockar. Det är som en scen ur The Day After Tomorrow.

Så man kanske inte skall klandra dom för att vilja vara förberedda.

Kommentarer
Postat av: Cramby

Hahaha. Det stämmer att många tror att det är The Day After Tomorrow så fort det blir tre minus. Men det är nog för att SL fungerar ungefär som i den filmen då. SJälv går jag överallt. I mina funktionsplagg.

2010-12-08 @ 18:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0