Överarbetat?

Hur lång tid tar det för er att göra varma mackor?

För mig tar det mellan 1  och 1 ½ timme. Lika lång tid som det tar att göra en Lasagne eller en tre rätters grillmiddag inklusive salsor, dipper och någon sorts potatisvariant.

Eftersom vi  var lite sugen och hade svamp hemma så tänkte jag slänga ihop några varma mackor. Snabbt och enkelt!

Så jag hackade ihop svampen med en färsk chilli, kryddade och stekte i mycket smör. Alltså smör, inte Milda eller något annat substitut.

Smakade av svampen och den var skitgod. Men kan bli bättre tänkte jag. Så jag reducerade ca 2 dl gott rödvin och en skvätt balsamvinäger i svampen.
Jamenvisst! Det blev godare.
Hmmmmm...hur gör man något gott ännu godare? Jo man tillsätter grädde! Så nästa steg blev att hälla i 5 dl grädde och låta det koka ner till en härligt krämig stuvning.

Hustrun fick Mozzarella på sina och jag hyvlade över västerbottenost på mina.

Så nu, efter ca 90 min efter jag  började är det dax att njuta av ett par enkla varma mackor!


Kommentarer
Postat av: Ömsinte dottern

Karlar..

2010-08-21 @ 03:50:19
URL: http://lidicrous.blogg.se/
Postat av: Lotta

Du är en rolig prick du. Både jag o den käre maken skulle nog gå på matlagningskurs hos dig. kram Lotta

2010-08-21 @ 09:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0