Imperativ

Rubriken antyder att jag är väl bevandrad i grammatik. Men det är jag inte, vilket de få läsarna av denna blogg själva har kunnat slutit sig till. Däremot är jag hyfsat slängd i att hitta information på nätet, därav den kryptiska rublirken.

Jag har från flera håll och via olika medier blivit uppmanad att Blogga! Eller kanske inte från flera håll och via flera medier utan snarare från ett håll och via sms. Men här sitter jag i alla fall.

När jag var på väg att logga in på Blogg.se så råkade jag slänga en blick på sidan och det fick mig att fundera på om jag verkligen passar in på just denna portal. Andra bloggar som promotas på första sidan handlar i stort sett uteslutande om mode. Det är mode från New York, det är mode om väskor, mode om skor, det handlar om vad du skall bära i vår osv.

Inte en enda blogg som handlar om en medelålders grånad man och hans tankar och åsikter! Men det är klart, hur djävla intressant kan det vara?

Men för mig så är en intressant blogg skriven av en person som delar med sig av sina tankar och åsikter, gärna på ett humoristiskt sätt. Då spelar det ingen roll om det är en liten flicksnärta på runt 20,  en annan medelsålders man på ett statligt verk, eller en mogen kvinna med glödande penna. Är det personligt är det interssant.

Dagboksbloggar som rapar upp vad som har hänt under dagen är ett absolut NoNo!

Dom enda som har rätt att skriva sådana bloggar är mina döttrar. Det är ett ypperligt sätt att ha lite koll på vad dom sysslar med där nere i storstaden.




Kommentarer
Postat av: Fiffi

Är jag en mogen kvinna?



Herregud.

Jag är ju bara 37. Rena flicksnärtan ;)

2010-04-07 @ 20:41:27
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Haha, en mogen kvinna? Fiffi? Du skulle sett tröjan hon hade igår så hade du insett att hon inte alls är torr bakom öronen ;D

Och vadå, dagboksblogg? Skulle det vara nåt fel på det? (frågar hon som sällan gör annat än rapar upp vad som hänt, ska hända eller händer just nu...)

2010-04-09 @ 23:43:45
URL: http://denhemskatvillingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0