Pro and cons



Jag är i förvandling. Man skulle kunna säga att jag genomgår en transformering. På något plan förväntar jag mig att så småningom bli en bättre människa.

Men vägen jag stapplar fram på är definitivt inte spikrak och den går inte hela tiden åt rätt håll. Just nu är jag inne i en fas där jag med mycket starka argument ifrågasätter det kloka i beslutet att inte köpa snus. Jag återkommer strax till det.

Förra veckan var vecka 1 i mitt snusfria liv. Veckan när den nya tideräkningen började, BS och AS. BullShit eller BeforeSnus och AfterSnus. V1 AS gick åt till att tugga tuggummi. Fram emot fredag var jag helst slut i käkarna. Jag hade så ont i käkarna så jag kunde inte sova på natten för det gjorde ont ända upp i örat. Att jag dessutom hade ett bedrövligt nikotinabstinens hjälpte ju inte heller till att få nattro.

V2 AS, alltså denna vecka har jag av ren självbevarelsedrift övergivit tuggumituggandet. När jag fram emot söndag insåg att jag bara kunde inmundiga flytande föda på grund av alltför värkande käkar insåg jag att tuggummi inte var rätt väg att gå.

Så nu använder jag fejksnuset Onico istället. Wwoohoo.....eller.

Okay, det funkar riktigt bra faktiskt. Det är nästan som att snusa på riktigt.

Jag får gå på ICA och köpa en dosa för drygt 30 spänn. Jag får ha en prilla under läppen. Det går hål på påsen så "snuset" rinner mellan mina tänder. Det finns en disktinkt och inte helt naturligt smak i munnen. Tungan är lite lätt avdomnad och sist men inte minst,  jag luktar helikopterbränsle ur mun igen.

Det enda jag inte får av den där fejkprillan är ju nikotinpåslag. Så vad är vitsen med att snusa fejksnus. Om man ändå ska ha alla negativa aspekter av snusande så borde man väl i rimlighetens namn kunna få den enda positiva aspekten också, eller?

Jamen alla är ju så glada att jag slutat snusa. Frun är så glad, döttrarna är så glada, min gamla mor är så överväldigande glad. Den enda som faen inte är glad över detta är jag!

Men jag är in till döden envis och har jag bestämt mig så har jag!

Och därmed basta....kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0