Gått i barndom



Jag tror nästan att jag blivit så pass gammal så jag börjar gå i barndom igen.

Jag har alltid spelat dataspel. Eller alltid och alltid, jag har ju inte haft dator i mer än 1/3-del av mitt liv. Men så länge jag har haft dator har jag spelat. Nästan uteslutande har jag spelat FPS, alltså First Person Shooters. Eller som den oinvigde säger "springa runt och skjutaspel"

Oräkneliga är de lektionstimmar, jobbtimmar, kvällar, nätter och helger jag tillbringat med Q2 och AA. Det finns något oerhört facinerande att mäta sin skicklighet vid tangentbordet mot andra spelare på ett LAN eller över internet.

Jag är medlem i en klan som heter OKT [+30], Old Knigths of Tyr. Klanen startatdes -97 och är fortfarande semiaktiv. För att få vara med i klanen måste man vara över 30 år. Idag är det inget konstigt med att killar och tjejer över 30 spelar online men då, back in the days när klanen startades, var det ganska ovanligt att vuxna karlar ägnade sig åt  något så barnsligt som att spela online.
En gång fick jag ett gratis meal på mackedonken i Sundsvall för jag hade kepsen med nicket och klantaggen på. Pojkspolingen tyckte det var häftigt att en av gubbarna han sett på nätet var där och ville äta! :)

Den största spelupplevensen jag någonsin haft måste ha varit när jag inhandlade ett Voodoo2 kort och kunde överge grafikinställningen "Software" och övergå till "3-D". Jösses vilken skillnade det blev. Detta måste ha varit någongång -98.

Men nu var det längesedan jag fraggade någon. Det är inte så att jag slutat spela men nu är det mest Bubbles och FarmVille på Facebook!

Snacka om att vara barnslig!

(jag lägger detta inlägg i kategorin Kulturyttringar av uppenbara skäl!)

Kommentarer
Postat av: Micke B

Det var tider det... hehe var ett tag sen man spela

men vart riktigt sugen på att spela efter jag läst.

Nostalgi att minnas tillbaka till första graffekortet :) /Klatuu was railed by Anakin ...

2009-09-03 @ 18:05:53
Postat av: Klatuu[+30]

Hahaha! Ja du Ana, den där feeden har man ju sett så det räcker :Klatuu was raild by Anakin :))



Eller som Maggot brukar säga: Träffa mig på en server nära dig, alla andra gör det ju! :))

2009-09-03 @ 18:34:22
URL: http://plus30.net
Postat av: Anonym

Att du styrt dina steg från Quake till Farmville är onekligen intressant. Vad ligger bakom denna förändring? Vad får dig att vilja odla, skapa liv, ta hand om djur? Istället för att som förr, med ett rått hånskratt raila PinK pAntResS och dina andra bekanta? Mycket intressant utveckling. :)



Det var tider på Eductia med Q2 på de gamla P166:orna med 2D-grafik. Var ju rena LAN-partyt i klassrummet :)

2009-09-10 @ 22:50:56
Postat av: Bloggare

Hahaha, ja du PinkPntr. Om man ser det från den synvinkeln skulle man nästa kunna förledas till att tro det är frågan om en mognadsprocess. Meeeen, jag är skeptiskt! :))

2009-09-11 @ 10:26:56
Postat av: Bitterman

hmm jag har nog spelat kort mot dig, typ 1-2 minuter innan du eller nån användades ditt nick wimped out. Svikande spelar antal, men en del av oss är beroende. jag spelade quakeII demot från Pc för allas cdrom 1998. 1999 spelade vi quake, q2, q3demo på de två olika it-tekniker kurser jag gick via arbetsförmedlingen. 2000 spelade jag på edome.fi playground.ru sen fusters, edome försvann och jag förlorade bara på fusters så jag sökte mig till usa tastyspleen.net , har spelat mot flera +30 och fått spö av dom. 1999 var jag inte +30 då var jag 28. ffa - inte riktigt, om man blir ignorerad och utfryst mobbad. livet är en fest.

2010-08-15 @ 20:27:37
URL: http://ls8.se/Defendor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0