Sovrum

Ute faller snöflingor stora som handflator, vädret verkar inte ha fattat att det är Mars nu. Mars är ju den första vårmånaden men våren känns ännu så länge väldigt långt borta.
På önskelistan står en traktor att skotta med och en snöskoter att leka med!

Nåväl, jag har varken tid att skotta eller leka för renoveringsdjävulen har slagit klona i sambon och då naturligvis också i mig.
Klädkammaren är färdig. Vill man vara lite trendig kan man kalla den för en WalkinCloset. Riktigt bra blev det i alla fall. När sambon bubbat in sina kläder fanns inte så mycket plats kvar för mina. Efter lite tankeverksamhet, några rockader och ett par strategist placerade krokar fick i alla fall mina slipsar och bälten plats där inne!

Nu är det sovrummets tur. I somras rev vi ut korkmattan och hittade ett helt ok trägolv. Detta skall målas vitt, eventuellt betsas vitt och lackas.
Det var med viss ambivalens som nya tapeter har satts upp. De gamla tapeterna var från 50-talet och var riktigt snygga men ack så sunkiga och spruckna.




Under renoveringstiden sover i en bäddsoffa i rummet vid köket. Det är trångt, varmt och stökigt. Men jösses vad vi  sover bra där!



Jag börjar nästan fundera om det är några konstiga energier i sovrummet som gör att vi inte sover lika bra där uppe. Eller alternativt några konstiga energier i rummet vi nyttjar i nu som gör att vi sover som klubbade.

Kommentarer
Postat av: Maran

Mä! jag vet nog vad det är för energier söm flödar i erat sovrum ja, fless

2009-03-04 @ 15:31:16
URL: http://tesermatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0