Ingen Bio

Hälsingland är ju bandyns Mecka. Här från dom djupa skogarna kommer Broberg, Ljusdal, Bollnäs och Edsbyn. Alla bandylag i den högsta divisionen.

Broberg kommer från Söderhamn som är en stad, Bollnäs är en också en stad och av ungefär samma storlek som Söderhamn. Det är inga stora städer, utan snarare tvärt om. Runt tolv tretton tusen innevånare är ju inget att skryta med direkt.

Ljusdal har ca sex tusen innevånare och kan väl med lite god vilja räknas som stad. Sedan kommer alltså Edsbyn. Runt fyra tusen innevånare i "tätorten". Det finns en anledning till att Edsbyn kallas Byn, eller Bynn i folkmun.

Av dessa fyra tusen innevånare är ca tretusensjuhundrafemtiotre bandytokiga. Denna masspsykos genomsyrar hela det lilla samhället.

Semesterdagar planeras och tas ut baserat på semifinaler och final.

Affärsidkare tillrättalägger öppettider enligt samma mönster, här är ett litet exempel om ni inte tror mig!



Säga vad man vill, men Bynn är ett charmigt ställe att bo på!

Kommentarer
Postat av: Johannes

Sanslöst

2009-03-16 @ 20:47:45
Postat av: Mange B

Hej! Jag mår som jag förtjänar, så kan man säga... Det var genom MuMari´s sida jag hittade dig och det var ett fynd, sällan någon får mig att skratta, läser bloggar gör jag, men ingen med riktig humor och ironi (det är väl det hoppas jag ;-)?) Din tatuering var det inget fel på, jag blir imponerad av ditt sätt att framföra ditt tänkande! Du fick till det kanon med "skunken", bara jag inte fattade det fel nu :-D!

Hoppas få läsa mer blogar på din sida!



Mvh

Mange B - En färglad kille

2009-03-16 @ 23:02:02
URL: http://www.lucifer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0