Earth hour

Jahaja, nu är det snart dax för eart hour. Barnen är exalterade, dom vill ha tända ljus och plockmat med mys framför teven. För TEVEN går det minsann inte att slå av, det är ju Robinson i kväll!

I veckan var det minus 19 en morgon när jag vaknade. Idag den 28 mars vräker det ner snö. Det har snart kommit 2 dm tung blötsnö som jag straxt måste ut och flytta på.

Så själv lutar jag åt att tända alla lampor som finns i huset. Sätta på motorvärmare och kupevärmare på bilarna, starta värmefläkten ute i snickarboden, ta fram alla el-element jag kan hitta och värma upp stallet till 25 grader.  Tok-köra diskmaksin, tvättmaskin och torktumlare, låta alla 5 datorer i huset stå på. Starta alla TV-apparater, starta elen till husvagnen och omvandla den till en bastu.
För nu är jag faen trött på kylan och vintern!

Kommentarer
Postat av: Mange B

Ha ha ha, jag och min svåger var inne på att spänna upp stora strålkastare för att lysa upp mmitt hus när alla andra släckte, men då hade man väl fått grannstryk...



Herren, hör vår bön och ge oss vår!



Mange B

2009-03-30 @ 20:45:42
URL: http://www.lucifer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0