Vatten!

Jag uppmanade i mitt förra inlägg att ni skall dricka vatten vilket är nödvändigt i denna värme. Såväl som för folk som för fä. Tyvärr har det här på Målda tillstött vissa komplikationer när det gäller att fylla på vätskedepåerna.

I går förmiddags satte jag på vattenslangen för att fylla på vatten till hästarna. Sedan satt jag igång med gräsmattan och diverse andra bestyr.

När den blivande hustrun på eftermiddagen skulle sätta igång diskmaskinen ville den inte starta som den skulle. Efter avancerad felsökning framkom att diskmaskinen inte matade fram något vatten.

Den underbara blivande hustrun frågade med viss skärpa i rösten om jag vattnat hästarna och om jag i så fall hade kommit ihåg att stänga av vattenkran efter mig.
Jag svarade jakande på den första frågan och slokörad nekande på den andra frågan.

Resultatet av denna fadäs är att våran brunn blev snustorr!

I denna värme fylls vattnet på efter ett dygn ungefär och vatten finns ju annorstädes att tillgå, men lite struligt är det minsann utan vatten i kran.

Drick öl!

Kommentarer
Postat av: Absolut Heineken

I skolen hafva i beaktande att nyttja detta endast i behovf att släcka eder torst, ty vätskor utaf rusdryckskaraktär hafven en djävulens förmåga att påvärka eder likt att när jomen går in går således förståndet ut.

2009-07-01 @ 13:08:12
URL: http://www.tommaintet.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren

Hallelulja och Amen!

2009-07-01 @ 13:59:51
Postat av: Anonym

Haha.. roligt inlägg! Typiskt karlar ; )

2009-07-01 @ 14:18:31
URL: http://jjjohansson.webblogg.se/
Postat av: carro

Allt bra med dig?



Carro

2009-07-01 @ 14:27:36
URL: http://carrobruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0