Vinter

Idag är det myggfritt som vi säger här uppe. Minus 20 grader. Klart, fint och vindstilla är det i alla fall.

I morse eldade jag i vedspisen och kokade (ja eller värmde då) risgrynsgröt. Det blir så härlig värme i köket av vedspisen.

Sambon firrar runt i vårt lilla hus och städar undan lite julsaker. Själv gruvar jag mig för att gå ut och slå på skor på vårat lilla russ. Ja, lilla och lilla föresten. Han är så tjock så han knappt får plats i sitt täcke.

Men det är som sagt minus 20 ute och även om det inte är så kallt i stallet så är det tillräckligt kallt för att jag skall gruva mig. Har iaf varit ut och hämtat verktygen från stallet så dom får värma på sig lite. Om jag gruvar mig lite till så kanske det blir för mörkt för att sko och då får jag ta det på tisdag när jag är ledig istället........



Hästarna står och vill bli insläppta. Så nu får det vara färdiggruvat!

Kommentarer
Postat av: Sambon

Jajamen så blev det oxå. Ingen skoning idag. Lika glad som bloggaren blev russet Grymling....

2009-01-04 @ 20:22:54
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0