Cambridgekuren och BMI

För dom intresserade och de andra kan jag meddela att Cambridgekuren fungerar som den skall. Vi är nu inne på tredje veckan och jag måste säga att jag är positivt överraskad.

Jag satt och bläddrade lite i en informationsbroschyr där det fanns ett diagram över BMI och jag kan med stolthet meddela att jag nu i veckan passerade gränsen för Sjuklig Fettma ner till Farligt Överviktig!

Jag surfade lite på BMI och hittade följande uppmuntrande lilla tillrop till mig och andra som ligger runt 30 i BMI:

"Din BMI är hälsofarligt. Övervikt innebär en stor hälsorisk. WHO (FN organet, Världshälsoorganisation-en) betecknar fetma som en farlig epidemi. De vanligaste sjukdomarna till följd av övervikt är diabetes typ 2, hjärt- och kärlsjukdomar samt högt blodtryck."

Nedan ett litet kort som visar hur denna fetma manifesterar sig på min kropp.




Jag ger inte mycket för BMI!

Kommentarer
Postat av: Maran

Observera att BMI endast är kombination av vikt och längd, alltså inte tar nån som helst hänsyn till muskulatur (som man av bilden kan ana att herr Klatuu har väl utvecklad). Läste förr om nån av de superdeffade Gladiatorerna som var klassad som gravt överviktig enligt BMI, fless! Du får gå och låta mäta fettprocenten i stället.

2009-02-13 @ 11:47:34
Postat av: H C Barregren

Du är utmanad på en blogosynk på: http://blogg.bums.nu/2009/02/jag-har-uppfunnit-ett-nytt-ord.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0