4 Dec

Sir Bob Geldof, eller rättare sagt KBE Bob Geldof må ha startat en hysteri av välgörenhetskonserter med sin Live Aid i mitten av -80 talet.

Överproducerade mastodontprojekt med gräddan av dåtidens musiker. Vissa av uppföljarna var väl kanske inte lika bra eller framgångsrika som Live Aid, jag tänker bland annat till exempel på  Swedish Metal Aid.

1971 svängde George Harrison ihop föregångaren till alla dessa välgörenhetskonserter när han på ett par månade ringde runt till några polare (av vilka vi har sett nägra i de tidigare klippen) och körede igång The Concert For Bangladesh.

Egentligen borde jag väl ha visat Ravi Shankar här men jag väljer att köra lite mer Harrison.



Det var bättre förr.

Nu ska jag byta rulle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0