Löfte och löfte!?

Under ett utbott av tillfällig sinnesförvirring lovade jag visst igår att jag idag skulle börja korrekturläsa mina inlägg innan jag publicerade dem.

Jag tänkte helt sonika strunta i att skriva något idag och på detta enkla sätt undkomma mitt något förivrade (är detta ett ord?) löfte.

Men jag är hemma och vabbar idag och  har väldigt mycket att göra innan sambon kommer hem. Disken skall tas omhand, tvätten ska tvättas, tumlas, vikas och stoppas undan. Jag lovade dessutom att mocka rent till hästarna. Utöver detta tänkte jag också fortsätta att julpynta här hemma. Eftersom vi skall ner till de körstbenntas rike (Närke för de oinsatta) i helgen så har vi redan börjat pynta lite inför första advent.

Ju mer jag har att göra desto mer lockande blir det att sitta framför datorn och snubbla fram på tangenterna. Så här sitter jag alltså!

Gissa om jag har korrekturläst detta innan jag publicerade!!

Bloggtoppen.se

Kommentarer
Postat av: Maran

"utbott"? Är det ett annat ord för "har flyttat till Västerlima" eller? :D

2008-11-26 @ 14:14:06
Postat av: Bloggaren

Jamenvafaen!!

Genom denna skarpsynta iakttagelse har du på ett elegant sätt svarat på frågan om jag korrekturläste inlägget innan jag publicerade :)))

2008-11-26 @ 14:25:37
Postat av: Maran

Kanske ska vara snäll nu - annars får jag väl inga bollar!

Du får skicka dina inlägg till Pernilla gör granskning, hon är proffs-språkpolis. På riktigt!

2008-11-26 @ 15:06:26
Postat av: Sambon

He he Jag som undrade varför det blev sån fart på dig och julstjärnorna när jag kom hem...

Jag har världens underbaraste sambo!!!

2008-11-26 @ 15:26:50
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: Johannes

Vabba kan INTE o SKA INTE kunna vara ett ord o du puerile legend

Det däremot är ett toppenord, pueril

Hade jag som mailadress ett tag pueril@spray osv

Men jag slutade använda den

2008-11-26 @ 17:51:14
Postat av: Bloggaren

Vabba inte dådå för? :)

På den tiden när jag hade barn som var sjuka var inte vabba uppfunnit ännu, vi bara hemma med sjuka barn! Därav min kanske något puerila fascination av ordet :)



Jaja, att ha pueril i sin email är kanske lite infantilt?! :)

2008-11-26 @ 18:05:53
Postat av: CB:t

Å nej, börja inte korra dina texter. Tänk vilken press du sätter på alla oss andra dödliga, slavriga, skrivglada gamänger där ute.

2008-11-27 @ 07:03:28
URL: http://www.bums.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0