Ja men då så.

Då är vi inloggade på Spine Center i Upplands Väsby. Ett modernt sjukhus med gratiis WiFi för patienterna. Jag är inte så där väldigt bevandrad i hur det brukar fungera på sjukhus, men jag har ju sett Scrubs så någon liten aning tror jag mig ha.

Jag har fått många av mina fördomar bekräftade. Kirurgen vi träffade var asocial och lätt nedlåtande. Helt klart en person som inte valt sitt yrke för att han gillar att träffa människor, ja om dom inte ligger nedsövda då förstås. När hustrun sa att det enda som hjälpte henne var att jag masserade henne svarade kirugen lite nedlåtande att, Nej det hjälper inte. Massage kan inte bota diskbråck eller Spinal Stenos!
Jamen det förstår väl vi också, däremot kan det ju hjälpa mot smärtan, orsakad av spända muskler, orsakad av diskbråck.
Med den arroganta attityden måste han vara en lysande kirurg och vi känner att hustrun är i kompetenta händer.

Resten av personalen vi har träffat har varit helt underbara. Mjuka, glada proffesionella tjejer och killar som helt klart har valt sitt yrke för att dom vlll jobba med och för människor.

Vi ser fram emot morgondagen med spänning och tillförsikt!


(bilden föreställer frost och är ett internt skämt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0