Mode

Jag skall börja med att erkänna att mina kunskaper och mitt engagemang när det gäller mode är ganska begränsat. Med det sagt så vill jag i samma andetag påpeka att jag inte är helt ointresserad av mode.

Men mitt intresse är inte så stort att jag med liv och lust sitter och surfar bland modemagasin eller modebloggar. Jag är inte det minsta intresserad av vad någon liten blondin har valt som dagen outfit när hon skall ut på stan och dricka en Latte eller vad det nu är för fika som är på modet just nu.

Jag vill gärna att mina kläder skall sitta bra, ha en bra kvalitet och vara "slitstarka" och med det menar jag bland annat att man kan kombinera plagget på flera olika sätt.

Mitt närmaste inköp som jag planerar och kontemplerar över är ett par praktiska byxor, ja vi kan kalla dom för överdragsbyxor.

Den första paret jag tittat på  är läckert tvåfärgade. Designen accenturerat  på ett diskret sätt skrevet, detta kan man med ett överdimentionerat bältspänne ytterligare framhävas om så önskas.



Nästa par har en diskret svart design och är av materialet Cordura som av tillverkaren beskrivs som slitstark. Även om jag gillar designen och färgen, svart brukar ju alltid gå hem så är jag lite ambivalent då jag inte är bekant med materialet.


Nästa par är i klassisk mockabrun ton. Eleganta detaljer och kardborrband! Jag tycker dom är snygga och ger en liten touch av lyx med de eleganta detaljerna.

Till sist kommer vi till den riktiga hardcorebyxan. Designad av Mats Thomson! Byxan är tillverkat i kraftigt remläder med slipad yta. Knivficka på båda benen. Inga onödiga detaljer utan endast det som behövs. Less is more!
Den slipade ytan ger nästan en latexkänsla och latexlook. Detta tilltalar min depreverade fantasi och därför är dessa byxor mitt val.



Bloggtoppen.se

Kommentarer
Postat av: Spiderchick

fanx för din röst =)

2008-11-27 @ 17:41:10
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Maran

Kombineras gärna med munkjacka vid fest i dä körstbenntas rike :)

2008-11-27 @ 18:22:06
Postat av: Johanna

hahaha, men du är ju klockren!

2008-11-28 @ 21:00:13
URL: http://lidicrous.blogg.se/
Postat av: Mange B

Ha ha ha, nu orkar jag inte mer... Du har gjort min dag/kväll fullkomlig och jag kommer att somna med ett skrikande garv som ljuder i hela Ekestad,



Ha det bäst



Mange B

2009-03-16 @ 20:54:58
URL: http://www.lucifer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0