Jag blir så trött på mig själv

När skall jag lära mig att korrläsa det jag skriver!!??!

Ungefär så här går det till när jag försöker få till ett blogginlägg.

1. Jag får en tanke i mitt annars ganska tomma huvud.
2. Klottrar ner tanken på ett papper, annars är den för alltid förlorad för omvärlden.
3. Sätter mig vid datorn och loggar in.
4. Försöker tyda det jag har skrivit på pappret för att locka fram den där alltid så flyende tanken.
5. Med lite tur kommer tanken tillbaka och jag kan snabbt skriva ner vad jag vill säga.
6. Håller tummarna och publicerar inlägget.
7. Klickar på länken till min blogg för att få se mitt senaste alster lysa i all sin glans ute på det stora Internet!
8. Hittar ett stavfel i rubiken.
9. Går tillbaka till inloggningen och rättar till stavfelet.
10. Publicerar inlägget igen med den nyss gjorda ändringen.
11. Går tillbaka till fliken med min blogg (jag surfar med Firefox och använder flikar flitigt)
12. Tittar nöjd på den rättstavade rubriken.
13. Läser igenom brödtexten och hittar en grymt mystisk meningsuppbyggnad i andra meningen. Ropar på sambon   som är skolföken.
14. Frågar henne vad jag egentligen (edit: tog bort ett i) menade.
15. Försöker skriva ner hennes (edit: la till ett s) förklaring.
16. Publicerar med viss stolthet den nya ändringen.
17. Läser med lätt fuktig överläpp igenom hela inlägget och hittar ett stavfel till.
18. Tillbaka till redigeringsläget (edit: ändrade från redigerign till redigering) och rättar till stavfelet.
19. Publicerar igen.
20. Skiter i och läsa igenom den sista ändringen för nu orkar jag inte något mer.
21. Sätter (edit: la till ett på)på Senil107 och lägger mig på kökssoffan en stund.

Edit: nu skiter jag i det här, duschar, rakar mig, för att sedan gå och krypa ner i sängen hos sambon!
 I mogron skall jag börja korrekturläsa mina inlägg.........

Kommentarer
Postat av: Maran

Åh dom existerar alltså i verkligheten... och här finns ett levande exempel av en av de mystiska Firefox-användarna :S

Men flikar används väl i andra webbläsare oxå? Jag har många... kan visa när ni kommer! Possa skolfröken från mig o C!

2008-11-25 @ 21:38:40
Postat av: Bloggaren

Jo jag har hört talas om att puttemjuks senaste version av browser IE också använder flikar....undrar vart dom stulit den iden från?? :)

2008-11-25 @ 22:03:57
Postat av: Maran

Men är det bra då? Firefox-användare brukar vara såna gnällspikar, därav min ngt negativa attityd! (och det var inte närkingar)

Har varit till Tom Petty o sitter nu o väntar på att bedövningen ska gå ur så jag kan ta lunch!

2008-11-26 @ 11:47:49
Postat av: Boggaren

FireFox har på de sista åren blivit kanonbra! Tidigare var kanske den typiske FireFoxanvändaren en it-nörd som hatade pyttemjuk och allt som Gates står för, vilket ofta brukar resultera i gnäll och skäll på allt som inte är opensource :)

Men idag är FireFox en klockren browser för de breda massorna, dvs du och jag :))



Ps. Vi ser verkligen fram emot resan ner till de körstbenntas rike i helgen! Ds.

2008-11-26 @ 12:06:42
Postat av: Henrik Gahmberg

Hur man än läser från skärmen så hittar man inte slagfelen.... i varje fall inte förrän man publicerat alla tyrkfelen till allmän beskådande... och åtlöje ;-)

2008-11-26 @ 13:16:49
Postat av: bloggaren

Word! så snat som det är sagt!

Kul att du hittat hit Wob

2008-11-26 @ 13:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0