Maskopi

0-49946371da2fba703697c6a3d4c7ef07.png

 

Visst älskar jag alla våra djur, men ibland ibland undrar jag om den kärleken är ömsesidig. Med jämna mellanrum  gaddar djuren ihop sig och genomför de mest briljanta kupper som helt klart planläggs under mörka nätter när jag helt ovetande ligger och sover.

Senast attacken var riktad mot mitt headset till mobilen. Jag lägger den alltid på hatthyllan i hallen när jag inte använder den. Där har den hittills varit utom räckhåll från blandrashundrarnas ivriga käftar. I morse när jag glad i hågen skulle ut och röja i ladan med en god ljudbok i öronen så mitt headset ut som ovan.

På något vis måste någon av kattungarna via ytterkläderna under natten tyst och omärkligt lyckats tagit sig upp på hatthyllan och släppt ner hörlurarna till de ivrigt väntande hundarna. Väl på golvet var hörlurarna ett lätt byte som inte visades någon som helst nåd.

Vad jag inte lyckats lista ut ännu är hur djuren fick upp hörlurarna på hatthyllan igen.

Mysteriet är under utredning.

 


Kommentarer
Postat av: Göran

Kanske en mycket sömndrucken äkta maka hade besökt toalettfaciliteten under de tidiga morgontimmarna och i sitt halvsovande tillstånd förpassat de ovannämda hörselverktygen till sitt trygga näste? utan att lägga märke till det ofog som nämnda blandrasdjur tillskansat dessa.

2009-10-17 @ 11:59:29
Postat av: Sleeping Cell

En fullgod anledning till att inte röja i ladan:D

2009-10-17 @ 12:30:06
URL: http://www.tommaintet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0