1 dec

Det här är ett ypperligt tillfälle att komma igång på allvar med bloggen igen.

Jag har föresatt mig att skriva ett inlägg om dagen fram till juafton.

Tanken är att jag skall bli "konternurlig", som Runerström skulle ha sagt, i mitt skrivande. (alla som vet vem Runnerström, eller "baklängesmannen" är räcker upp en hand)

Hallå där! kanske någon säger. Det verkar som om du tänker göra en sådan BloggKalender som är så polulär i dessa tider bland bloggare som inte har något annat att skriva om.

Mitt försiktiga svar blir: Ja kanske det.

I alla fall så satt jag och funderade på att julkalendrarna var så mycket bättre förr. Jag menar, Teskedsgumman, Herklules Jonssons Storverk, Albert & Herbert, Trolltider, Fem Myror osv, det var julkalendrar med klass det!

Från den insikten så var inte steget långt till den universiella sanningen att musiken också var bra mycket bättre förr.

Och inte nog med det. Många artister var bra mycket bättre förr än dom är nu.

Kolla bara vad otroligt grym Joe Cocker var innan han började sjunga duetter om örnar som svävar i skyn och annat dravel.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0