Privat

Jag postade ett öppet brev här tidigare idag. I början av brevet skrev jag något om att jag ofta är personlig här på bloggen men aldrig privat men att jag tänkte göra ett undantag. Nu blev brevet alldeles för privat så jag valde att ta bort det.

Däremot fick jag en fråga på Facebook om det inte är samma sak. Alltså det där med att vara privat och att vara personlig. För man är väl privat när man är personlig.

Svaret är nej. Det är inte samma sak att vara personlig som att vara privat när man skriver i sin blogg.
Personlig är jag när jag skriver om mina åsikter, vad jag tror på och vad jag inte tror på. Eller varför jag tycker på ett visst sätt i en fråga. Eller när jag försöker få fram min hurmor genom en text.

Skulle jag däremot skriva om till exempel en konflikt på jobbet eller en konflikt inom familjen eller mina sexuella fantasier och preferenser, då blir det privat och privata tankar har inget på min blogg att göra tycker jag.

Nog om det. Nu skall jag steka färdig alla djäv.... trattkantareller sedan tror jag att jag skall ta och skriva lite om argumenationsteknik, så häng med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0