Blodtrycksförhöjare #2

Uri Geller är en bluff säger Aftonbladet idag.

Jaha, tänker jag. Men det visste väl hela världen redan, eller? Uri Geller är en halvbra magiker/mentalist med sjuhelsikes scennärvaro och utstrålning. Ser man honom som en helt vanlig underhållare så är han helt okay om man gillar den sortens underhållning. Han skulle vara ganska harmlös om det inte vore för hans egna utsagor och lögner.

Han blir genast en charlatan och bedragare när han gång på gång och med en dåres envishet hävdar att han besitter övernaturliga krafter. Han hävdar att det är på grund av dessa krafter som han kan böja skedar, starta klockor och få kompassnålar att röra sig.

Det finns inte det minsta övernaturligt i det han gör. Till och med jag kan böja en sked och få det se ut som om jag gör det med tankekraft. Det är ungefär lika magiskt som att jag kan få min penis att levitera med hjälp av tanken.

Allt Uri Geller kan göra, gör tex Penn & Teller snyggare och dom är ärliga och talar om att allt dom gör är trick, illusioner och fingerfärdighet. Jag blir så förbannad när jag tänker på att Kanal 5 betalar ett snuskigt högt gage för att anlita den där jämrans charlatanen.

Jag kräver räfs och rättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0