Hund eller kattmänniska?

Enligt en amerikansk studie är det tydligen så att vårt val av husdjur speglar vår personlighet. Är man lojal, social och utåtriktad har man troligtvis hund. Är man däremot filosofisk, kreativ och självständig så tenderar man att välja katt som husdjur.

Här i familjen har vi tre hundar och fyra katter. Det skulle alltså innebära att jag är lojal och filosofisk, social och kreativ, utåtriktad och självständig. I all min ödmjukhet kan jag väl erkänna att det låter som en ganska heltäckande beskrivning av mig.

Katterna har helt och hållet accepterat hundarna som en del i flocken. Hundarna däremot kan vara lite tveksamma när katterna kommer och buffar på dom för att markera hundarna tillhör dom. För visst är det så, det är katterna som äger oss och tillåter oss att ingå i deras flock.
Appropå det så har jag sett en annan beskrivning av kattmänniksor också. Lättlurad, manipulerad och på gränsen till hjärntvättad. Detta skrivet av en person som inte har mycket till övers för vare sig katter eller kattmänniskor.

Själv håller jag helt och hållet med den som skrev att ett hem utan katt är bara ett hus. 

Avslutar med ett par bilder på Jolly. Hon tillhör yngsta barnet i familjen, för en hund kan man faktiskt äga. Jolly är en lugn och harmonisk blandras, hon har bland annat Havanese och Papillion i sig.



Jolly älskar husse och bollar mest av allt.



Dessutom är hon tacksam att fota, söt som hon är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0