Korkad fråga

Sitter och läser en artikel i lokalblaskan om att bandyföreningen har fått avslag om utökad restaurangverksamhet. Man vill med andra ord sälja mer alkohol under sina evenemang.

I samband med artikeln har lokalblaskan frågat några väl valda exemplar från lokalbefolkning vad dom tycker om detta. Frågan man ställde var tvådelad och formulerades ungefär så här:
-Tycker du att BGIF skall få utökat alkoholtillstånd och hör alkohol och idrott ihop?

Jag tycker det är en himla korkad fråga. Bandy och annan idrott är en form av kultur så man kan lika gärna fråga om kultur och alkohol hör ihop.
Hade frågan varit om alkohol och idrotta hör ihop så hade jag svarat nej. Men att ha möjligheten att ta ett glas vin eller öl när jag går på teatern eller något annat kulturevenemang tycker jag är helt naturligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0