Analogt/muskelkraft vs Digitalt

Perpetuus renoverus badrumus, eller den till synes evighetslånga badrumsrenoveringen har gått in i en ny fas. Det har inte varit så lätt att hitta en hantverkare som är villig att ta på sig ett sådant litet jobb. Men nu verkar det som om vi ha lyckats lura hit en firma i alla fall.

I veckan var vi till butiken och kollade på lite prover till golv och väggar. Medan vi stod och bläddrade in otympliga pärmar med prover kom expediten fram och fråga om vi hittatde något och att vi väldigt gärna fick låna med oss några pärmar hem.

Jag grymtade något ohörbart om "knappt mobila pärmar" medan hustrun glatt sa att vi gärna gjorde det. Nertyngd av
pärmar fulla av varuprover vacklade jag ut mot bilen allt medan den älksade hustrun vänt trippade bakom med en liten packe prover på border.

Väl hemma breddes alla pärmar ut på köksbordet och hustrun bläddrade tankfullt en stund bland alla prover som vi släpat hem. Efter en stund satte hon sig vid datorn, knappade in adressen till leverantörens hemsida och på 10 minuter hittade hon en färgkombination på golv och väggar som föll oss bägge i smaken.

Så nu skall jag bara samla styrka och frakta tillbaka de vidriga pärmarna til butiken och sätta mig för att vänta på att hantverkarna skall komma och färdigställa badrummet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0