Reklamarna vädrar morgonluft

Har ni en tonåring i er närhet? Det har vi och det får mig att reflektera över många saker.

En av sakerna som jag har upptäckt är att musiksmaken eller kanske snarare det "kritiska lyssnandet" verkar helt obefintligt.

Inte nog med att den enda musik man hör är det som pumpas ut via RixFM, NRJ och andra reklamägda och av skivbolagen köpta stationer. Man dränks av skvalpopp och hitmusik. Så har det varit i alla tider.

Men nu har det gått så långt att till och med reklamlåtar laddas ner i mobiler och avnjuts (?). Det måste väl ändock vara beviset för att kommersialismen har slagit igen på allvar inom musikbranschen.

Jag kommer osökt att tänka på Demolition Man med Stallone, Snipes och Bullock där den enda musik som var tillåten var reklamginglar.

Hemska tanke.....




Kommentarer
Postat av: Fiffi

Det finns ingen tanke som är hemsk om man tänker den i samma mening som Demolition man.



http://fiffisfilmtajm.blogspot.com/2010/01/demolition-man.html

2010-03-09 @ 00:30:19
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0