Inkompetens fungerar

Jag blev uppringd av Ice.net igår och maken till inkompetent säljare var det länge sedan jag stötte på.

Stackaren var säker ny på jobbet,  satt och läste innantill från ett manus och var helt oförberedd på frågor.

Förvirrad säljare: Och så bjuder vi på en 2 veckor kostnadsfri, alltså gratis testperiod, så att du för din säkerhet, skall känna dig säker på produkten.

Jag: Jamen hallå, så kan du väl inte säga. Jag har ju enligt lag två veckors ångerrätt. Så menar du alltså att jag egentligen har 4 veckors testperiod? De enligt lag stipulerade två veckorna plus de två veckor ni bjuder på?

Förvirrad säljare: Eeehhh......(röst i bakgrunden mumlar något) Ja alltså i erbjudandet du nu får av mig så ingår en två veckors testperiod, är du inte nöjd under den tiden så kan du skicka tillbaka varan. Det är för din egen säkerhet.

Jag: Okay, jag tolkar det som att jag får en månads testperiod. Två veckor av dig och två veckor av Staten. Bra, då förstår vi varandra!

Förvirrad säljare: (tystnad........mumlande röst i bakgrunden) Ehh, alltså du har två veckor på dig att testa produkten, är du inte nöjd under den tiden kan du när som helst skicka tillbaka den mot fraktkostnaden. Det är för att du skall känna dig säker! (hmmm...jo jag känner mig jättesäker)

Jag: Jaha, mot fraktkostnaden? Det var ju inte gratis direkt, men okay. Så det är alltså inget ni bjuder mig på utan snarare något ni måste tala om för mig att jag har rätt till enligt lag.

Förvirrad säljare: ......ja........Dessutom bjuder vi på en Multi-Router till en kostnad av 2 500 kr (nu börjar han hitta spåret i sitt manus igen) med den kan du enkelt och trådöst koppla upp dig med 10 datorer samtidigt mot internet och du kan även använda kabel naturligtvis.

Jag: Hallå, vänta lite nu? En router för 2500? Vad har den för extra finesser som motiverar ett sådant högt pris?

Förvirrad säljare: Det är en Multi-Router.

Jag: Jaha, vad har den för hastigethet på lanet?

Förvirrad säljare: Ehhhh.....ja du kan få UPP TILL 3.5 megabyte i hastighet och 1.8 megabyte i upplänk. (jag tänkte gå in på skillnaden mellan MB och Mbit men insåg att så mycket tid hade jag inte)

Jag: På lanet???

Förvirrad säljare: Ja det är alltså de hastigheter vi kan erbjuda.

Jag: På lanet???

Förvirrad säljare: Eeehhhh......(mumlande röst i bakgrunden) Ja alltså det är den hastighet vi kan erbjuda på internetuppkoppling.

Jag: Ja nu var det ju inte det jag fråga om men ok. Men alltså, 2 500 för en router?? Som jag dessutom bara kan koppla upp ynka 10 datorer med?? Den router jag har nu kostar 800 kr och jag kan koppla upp 254 datorer om jag vill. Vad är det med routern som motiverar ett sådant högt pris? Har den NAT-funktion och kan jag koppla till en nätverksskrivare till den?

Förvirrad säljare: (talande tystnad.....bläddrande bland papper) Ja det är alltså en Multi-Router.

Jag: Jo jag har hört det.

Förvirrad säljare fick en snilleblixt
: Jamen om du testar produkten i två veckor så kan du ju kolla om det fungerar med nat och nätverksskrivare!!

Jag: ja men eller hur?!

Förvirrad säljare: Ja och du kan känna dig säker på uppkopplingen för det är samma nät som militären och brandkåren och polisen använder för sitt trådlösa internet.

Jag: VA? Menar du att det är internet via NMT-nätet du erbjuder? Och det säger du nu?!!

Förvirrad säljare: Ja det är ett säkert nät med säkert nät som används av...

Jag: Jo jag hörde det men min erfarenhet av trådlöst internet är man man drabbas väldigt tung packetloss, och det funkar inte så bra för mig.

Förvirrad säljare:
Det är ett stabilt nät som...

Jag: Ja men jag tror att jag är känsligare för packetloss än brandkåren eftersom jag spelar FPS online.

Förvirrad säljare: fps?

Jag: Ja men skit i det.

Ja så där fortsatte hela samtalet. Jag ställde frågor och han hade inga svar utan gödslade med säljord han lärt sig på internkursen.

Hur gick det då? Jo jag beställde hem Mulit-Routern, det var ju gratis och det kändes ganska spännande att prova denna teknik. Hoppas bara att det är lättare att göra en avbeställning än det var att få ett svar av säljaren.

Uppdatering kommer med all säkerhet!


Kommentarer
Postat av: Ömsinte dottern

Hahahaha, kan ju garantera att han sprang hem och la sig i fosterställning på köksgolvet efter den där idiot-ringningen. Du förstörde med all säkerhet hans planer för karriär.



HÄRLIGT!

2010-03-26 @ 15:20:56
URL: http://lidicrous.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Hahahaha! Humor!!!

Att du orkade hålla på ;)

2010-03-26 @ 22:46:03
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Det enda jag inte fattar av allt det här (nåja) är varför i hela friden du trots allt beställde det här? Att telefonsäljare oftast är väldigt okunniga är ju inte alls konstigt. De orkar väl inte jobba tillräckligt länge för att hinna lära sig jobbet ordentligt..



Så varför VARFÖR gick du på det här "erbjudandet"????

2010-03-27 @ 08:34:51
URL: http://denhemskatvillingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0