Min egen lilla värld

Jahaja, vad finns det att uppröra sig över och skriva om idag då? En hel del faktiskt.
  • Efter bakhållet i Afganistan kan man ju undra om Sverige skall dra sig ur? Svar: Nej
  • OS startar snart, där finns det mycket stoff att hämta. (Jag skriver inte att OS går Av Stapeln, för det är det bara skepp och fulla brädgårdsarbetare som gör)
  • Melodifestivalen. -Don't get me started.
  • Lets Dance. Se above.
  • Osv
Men mitt största problem förnärvarande är att folk har så konstiga namn!

Jag menar, varför kan inte man inte heta Carlsson, Svensson, Kling, Smith, Parr, Johnson eller något annat lättförståligt, lättutalat och lättstavat?

Nejdå, här sitter jag och registrerar Schherbyna, Onuriyenkon, Balalipoorbandari, Mehrabansibashar och Hassanzadeh.

Asiaterna heter Wu, Chan, Tu och Yap så det är väl helt ok. Viss förvirring kan uppstå om vad som är för och efternamn förstås men det kan jag leva med.

Lite lunch kanske hjälper? Ja vi provar med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0