Kommentar på kommentar på min insändare.

Jo, jag fick en kommentar (med rubriken: Vad Sa Du?) på insändaren som Ljusnan publicerade förra veckan. Tyvärr publicerades kommentaren bara i HT som jag inte läser. Men jag fick ett mail från insant"at"ljusnan.se om jag vill besvara kommentaren.

Och det ville jag naturligtvis.

Kommentaren som jag fick från Håkan var lite nedlåtande och spydig i tonen. Han var helt klart upprörd. Mitt svar var saklig och lite ursäktande, imho.

Okay, jag kan förstå att han blev upprörd och kanske till och med förbannad över min insändare. Det stod ju en hel del som vissa kan finna provokativt. Personligen skulle jag väl ha ifrågasatt sanningshalten i insändaren och granskat fakta för att se om mina påståenden verkligen stämmer (och det gör dom)

Men inte den här mannen inte. Nejdå, han var förbannad för att jag blandade in engelska i insändare. Han slösade kraft och energi på att fruktlöst leta i lexikon efter uttrycket "leap of faith"

Djävla mupp, var min första tanke. Men sedan sansade jag mig och tänkte att det kanske var en äldre man som hade sina "fleråriga studier i engelska" någon gång på 30-talet. Kanske är han som min 82-åriga mor som inte vill lära sig att använda en dator och internet.

Men nej då. Mannen har helt klart tillgång till darot och internet. Han har lämnat kommentarer på olika forum och dessutom skrivit en bok om Forsadialekt.

Det hade varit roligare att få en kommentar om vad jag skrev istället för hur jag skrev.

Min dotter Carro fällde den klockrena kommentaren:
-Hahahaha, vilken djävla NOOB!! Skriv det så får vi se vad han säger!

Så WOOT din NOOB! Ja vi som är tvåspråkiga då och läskunniga, eller till och med tresspråkiga om man räknar med 1337!





Kommentarer
Postat av: Ömsinte dottern

Haha, whaaaaaat up! ( i andan av barney stinson )

2010-08-16 @ 19:35:08
URL: http://lidicrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0