Klockrent i stolproten.

Ibland blir jag så matt!


Och i dessa tider av förtvivlan ställer jag mig frågan:
Vart är världen på väg?

Om USA skall vara ett föregångsland så är vi på god väg ned i intolerans, okunskap, förnekelse och ren idioti. Närmare 50% av USAs befolkning tror på kreationism, det innebär bland annat att dom är övertygade om att jorden är 6 - 10 000 år gammal, att människan och dinosaurier har levt sida vid sida och dom verkar totalt blinda och döva för fakta och bevis.

Någon gång när ni känner er starka, toleranta, tålmodiga och vid gott mod så titta på klippet här nedan. Man behöver verkligen vara i balans för att inte kasta datorn ut genom fönstret i ren frustration när man lyssnar till det där stolpskottet Wendy Wright.

Wendy är tydligen president för en organisation som heter CWA, Concerned Women for Amerika. Hon är en flitig debattör och lobbyist som kämpar för en del goda saker.

Men om hon är så idiotisk i alla sina argumentationer som när hon pratar och evolution och kreationism så förstår jag inte hur någon kan ta henne på allvar. Inte ens amerikaner. När hon får en fråga som hon inte kan svara på skrattar hon nedlåtande och byter snabbt ämne.
Men det är klart, är hon en av eliten i USA så måste den vanlige amerikanen vara mer än lovligt korkad.  Jag kommer osökt att tänka på filmen Idiocrasy

Egentligen borde man väl tacka henne. Genom att bara vara den idiot hon är har hon gjort mer för evolutionsteorin än vad vältaliga vetenskapsmän gjort på 150 år.

Så, håll i hatten och tryck på play.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0