Framstegsfientlig?!

När jag tittat mig i spegeln och skall kamma mig inser jag att åren går och jag inte blir yngre. Midjan sväller, håret grånar och glesnar. Nu har till min förtvivlan ytterligare ett bevis på min tilltagande ålder uppenbarat sig. eag har problem med tekniken!

Jag har alltid varit stolt över att ha varit bättre på mobiler, datorer och nätverk än mina barn. Inte på grund av något översvällande teknikintresse. Det faller sig bara natruligt att jag greppar hur dessa saker fungerar.

Men jag kan för mitt liv inte komma överens med min nya mobil som jag har köpt av dottern när hon skaffade sig en IPhone.

Det är en Samsung SGH-F480 med tuchskärm. Det är ju det senaste, att man skall dutta på skärmer för att bläddra bland menyer. Men jag HATAR det, och det tar en evighet att skicka ett sms. Mina tummar är helt enkelt inte kompatibla med den där eländiga tuchskärmen. Dessutom stämmer inte menyerna med det som jag är van vid. Jag hittar inte det jag vill, webläsaren är bedrövlig, gränssittet har en del övrigt att önska bara för att nämna några saker.

Nej ge mig tillbaka min SonyEricsson C905 som jag hittar i och som fungerar som jag vill att den ska. Ja, när den väl fungerar förstås!
Även fast jag har haft den inne på lagning för diverse fel så fungerar handsfreen fortfarande inte. Eftersom jag ofta lyssnar på ljudböcker via mobilen är handsfreen ett måste.

Nu har ju de fyrbenta marodörerna här hemma käkat upp handsfreen till min Samsung så jag står helt utan möjlighet att lyssna på mina kära ljudböcker.
Men nöden är uppfinningarnas moder så helt ställd är jag inte. Även om lösningen inte är helt optimal så får den duga tills jag fått ändan ur vagnen och beställt nya hörlurar.



Boken i mitt öra är förnärvarande The Greatest Show On Earth

Kommentarer
Postat av: Mange B

Precis en sån handfri har jag letat efter, vilken storlek har den??? Allt bra??



Mange B

2009-11-03 @ 20:28:44
URL: http://www.lucifer.se
Postat av: Göran Lund

Den va ju klockren :-)

2009-11-09 @ 15:20:13
URL: http://pipecrawler.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0