För mycket tid



Även om jag bor på landet, långt ute i skogen så har jag fingret på Sveriges puls. Jag känner av stämmningar, strömmingar och vibrationer i samhället.

I kölvattnet av finanskris och hög arbetslöshet har jag upptäckt att det svenska folket har alldels åt helsike för mycket tid över till oväsentligheter.

Detta yttrar sig bland annat i att det har blivit ett elände att försöka sälja grejor på Blocket. För ett tag sedan satt vi ut en gammal Bubbla till försäljning som vi hittade i ett fallfärdigt garage på gården. Glad i hågen författade jag en annons och lade ut några bilder.

Det tog knappt en timme efter det att annonsen var publicerad förens första mailet kom och jag tänkte att det här kommer att gå snabbt och smärtfritt.
Jo pyttsan! Killen i mailet undrade hur faen jag trodde att någon skulle vara intresserad av den där skrothögen. Nästa mail innehöll en förfrågan om det inte fanns någon bilskrot i närheten där jag bor, det tredje mailet kom från någon som ville byta Bubblan mot "något".

Har folk verkligen inget bättre för sig än sitta på Blocket, lusläsa annonser och skicka idiotiska mail?

Nej det verkar inte så, för tillslut kom ett mail från en kille som med beskäftig och överlägsen ton påpekade att jag minsann stavat fel i annonsen.
Då brast mitt tålamod. Mailet kom från en ganska anonym mailadress, typ lp@företagsnamn.se Jag misstänkte att han som skickat mailet möjligtvis hade adminrättigheter på företagets mailserver eftersom adressen var så pass anonym. Jag gick in på företagets hemsida och såg till min glädje att det var en liten webbfirma med två personer där en av dom hette Leif Petterson med email leif.petterson@osv.

Jag skickade ett svar där jag i samma ton undrade om han inte hade något bättre att göra än att surfa runt på Blocket för att leta efter stavfel i annonser,  jag var noga med att använda hans namn så han inte skulle kunna gömma sig bakom något alias.

Eftersom jag själv var arbetslös vid tillfället hade jag hur mycket tid som helst att föra en meningslös och idiotisk diskusion med denne Leif.

Det hela slutade med att vi kom ganska bra  överens.


Kommentarer
Postat av: Ömsinte dottern

Haha, men lille far! Har inte frugan lämnat någon lista för dig att göra än att tjafsa med främmande människor? ;)

2009-11-04 @ 15:15:50
URL: http://lidicrous.blogg.se/
Postat av: Frugan

Nääää glömde det den dan.... och här ser man tydligt vådan av att inte hålla efter sina män..... tag lärdom! :)

2009-11-05 @ 06:16:14
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0