47 år och lärling

Ja vad skall man säga?

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt, och den som väntar på något gott får alltid vänta för länge.

Jag skall snart pallra mig iväg för att göra mitt första pass som Biografmaskinistlärling! Det är roligt att lära sig nya saker och kan man kombinera den nya kunskapen med ett intresse är det ju alldeles förträffligt!

Jag har inga förutfattade meningar om vad det innebär att vara biografmaskinist.

Men på något sätt ser jag mig själv bland travar av stora filmrullar. Slipsen hänger lite löst runt halsen och jag har knäppt upp västen. Med hatten tillbakaskjuten i nacken och ciggen ledigt dinglande från ena mungipan  matar jag med van hand in en ny rulle film i projektorn.....

Kanske har jag sett för många gamla svartvita filmer? Fasen, jag som inte ens röker!

Spännande skall det bli i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Frun

Nä men snusen kan väl rinna ur mungipan..... hur snyggt är inte det ?!?! :/

Kyss älskling!

2009-07-31 @ 18:30:29
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: H C Barregren

Om jag kommer så släpper du in mig gratis?

2009-08-01 @ 09:42:23
URL: http://blogg.bums.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0