Förklaring

Tänkte jag skulle förklara underrubriken "Pappor skall inte bära smycken" i inlägget Det är de små detaljerna som gör det.

För några år sedan så låg jag på en badstrand i närheten av Rättvik och njöt av en, kanske inte så välförtjänt men ändock, semestervecka.

Jag låg där på handduken, njöt av utsikten bakom mina solglasögon och hade det allmänt bra. Mina då ganska små döttrar sprang omkring och lekte i vattnet. Helt plötsligt stultatde det fram en liten kille på kanske 3 år. Han tittade stint på mig, pekade på mitt halsband och sa just "Pappor ska inte bära smycken!!"

Vad svarar man på det?
-Hörrödudu din lilla snorunge. Bara för att din pappa är så fast i sin egen machoimage att han inte vågar bära ett smycke betyder inte det att andra är lika osäkra som han!

Eller:
-Vaddå smycke, det här är en snara som jag har kvar som ett minne från lynchningen jag överlevde!

Eller:
-Det där är faktiskt ett koppel som min härskarinna använder när hon dominerar mig.

Innan jag hann säga något så försvann killen bland alla lekande barn på stranden och lämnade mig konfunderad med mina tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0