Avslut

Yes! Då är man fullärd då! (Not!)
I går kväll var det avslutning på Hovslagarkursen som jag så grandiost kallar den. Egentligen är namnet på kursen "Tappskokurs" men det låter så fjuttigt.

Jag tror aldrig jag lärt mig så mycket på så kort tid någon gång som under den här kursen. Från att knapp ha vetat hur en hov ser ut på undersidan och definitivt inte vetat hur den fungerar till att kunna verka hov och stråle för att få en bra vinkel och slå på en ny sko på 10 kurstillfällen. Det har varit en helvetes resa och otroligt roligt.

All heder till Olov och Lars som har hållt i kursen och med vakande öga kollat så vi har gjort rätt. Jag sänder även en tacksam tanke till travtränaren Peter Eriksson som har ställt upp med hästar att öva på. Det var modigt gjort av honom!


Nu när jag lärt mig att slå på en tappsko kanske det är dax att lära sig rida också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0