6 Dec

Oj vad tiden går!

Det saknas inte ideer, utkast och upplägg till inlägg och idag skall det handla om lagg.

Då när det begav sig, alltså i början på sjuttiotalet fanns en period när bloggaren var en framgångsrik utförsåkare. Det var på den tiden när man hade träskidor med målade belag och skruvade stålkanter.

Pjäxorna var av läder och gav inget som helst stöd ovanför vristen. Vi som är uppvuxna på denna utrustning lärde oss att stå rätt på skidan och utvecklade av ren sjävlbevarelsedrift en överdjävlig balans!



Mina framgpångar i pisterna under dessa unga år berodde först och främs på en oräddhet som gränsade till dumhet. Det var allt eller inget som gällde, full fart framåt utan någon som helst eftertanke.

Denna approach fungerade bra under några år. En gång under en tävling i Järvsö åkte jag om en kille i banan som hade startat en minut före mig. Även med honom i vägen ledde jag tävlingen när jag kom ner.

Mer om skidåkning sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0