Spotify

Ja det har ju skrivits, skrikits, diskuterats, förbannats, hyllats, sågast och bloggats en hel del i både de digitala och analoga medierna den sista tiden om Spotify.

Själv har jag knappt satt mig in i vad hysterin handlar om mer än att det är gratis musik det handlar om. Men jag har fattat att man inte kan regga sig så där bara ändå. Utan man måste få en "Invite". Det har tiggs om invites på flera bloggar jag har läst.
Det här med att det krävs en inbjudan från någon som redan är medlem får mig att misstänka att det är någon finnig torrenthost som vuxit upp lite och ville utveckla sig. Konceptet är exakt som på Swebits, TTI, Swetorrent och allt vad dom där gamla härliga torrentsiterna hette/heter.

Nåväl, hos Abbes pappa hittade jag en liten guide om hur man skaffar sig ett konto på Spotify utan att behöva tigga till  sig en invite. Hela proceduren är ganska enkel. Man lurar helt enkelt Spotify att man bor i England (där man kan regga sig utan den förhatliga inbjudan) via en proxy.

Någon hade lagt en kommentar om att hon hört från sin kusins barns pojkväns farbror att någon som reggat sig via ett falskt englandskonto hade blivit "bannad" (där har vi ett gammalt hederligt irc-uttryck) på livstid och nu inte ens kunde få ett konto om han så betalade för det.

Iaf, sä här gjorde jag:

1. Gå in på sidan http://goproxing.com/ eller http://crypticteacher.com/ Funkar inte de så kolla på en proxy från (http://www.azproxies.com/proxy-lists/gb-web-proxies.html)

2. Där finns det ett adressfält där skall du skriva http://www.spotify.com/en/

3. När du kommer in på Spotifysidan väljer du: FREE (stor grön text) och skapar ett konto.

4. Zipcode som ni kan använda ifall Spotify klagar SE17 2DJ <-- Det här är bara ett postnr!

5. Tanka ner programmet och logga in. För att tanka ner programmet var jag tvungen att gå direkt till Spotify, alltså inte via proxyn.

6. Gå till din kontosida på Spotify (edit profile hittar du längst ner på sidan) och ändra land till Sverige med nytt postnummer. Simsalabim, Spotify!

gudien stulen direkt från Abbes Pappa utan att ha frågat om lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0