Taggad


Den yngsta dottern har varit och hälsat på några dagar.  Hon har länge yrat om att hon skall skaffa sig en ny tatuering och vi har väl varit så där lagom entusiastiska till denna ide.

Jag har med långa förmaningstal försökt att påtala det coola i att han en liten och diskret tatuering, men utan större framgång. Det är inte mycket med den dottern som är litet och diskret.
Så i lördags hade hon beställt tid för att ännu en gång sätta ett outplånligt spår i sitt skinn.
Jag frågade om hon skulle till Schröder som hon har gått hos tidigare. Men nehejdå!

-Nej du vet, det är en kille som tidigare har jobbat  på en salong som tatuerare, men nu tar han emot folk hemma! 

Jahaja tänkte jag. Varför jobbar inte han kvar på salongen då? Säkert knarkproblem eller nåt, man vet ju hur tatuerare brukar se ut..........
För mitt inre öga såg jag en skitig mörk lägenhet. I det mörkaste och skitigaste hörnet sitter det en mager, striphårig darrhänt stackare med ciggen i ena mungipan och en spruta slarvigt slängt på golvet brevid sig.

Hur det egentligen såg ut i lägenheten vet jag inte men så här blev resultatet i alla fall. Inte litet och inte diskret. Men vad mitt otränade öga kan se så är det en riktigt bra gjord tatuering.



Om jag är måttligt förtjust i motivet så är det bara en mild västanvind mot vad den djupt katolskt religiösa farmodern kommer att tycka!

Kommentarer
Postat av: Mange B

Men Klatuu då! Är du inte lite fördomsfull nu ;-)! Visst ser dom där tatuerarna ut som att dom knappt lever längre, men kan dom tatuera så kan dom :-)! Tatueringen ser riktigt bra ut härifrån! Jag förespråkar också diskreta placeringar till mina döttrar, men ikke dom lyssnar... Är jag rätt man att ge dom sådana råd? Tror inte det :-x...



Ha det bäst



Mange B

2009-04-20 @ 09:54:36
URL: http://www.lucifer.se
Postat av: Ömsinte Dottern

Tror tammefan du håller på att balla ur, ja! (småstadsliv) Först och främst så bodde han i ett hus, och hade en egen studio med en annan snubbe i ett hus brevid, och det var fint och fräscht.



SEN ska vi inte ens börja spekulera om vad stackars farmor kommer säga. Det bävar jag mig för nå otroligt.

2009-04-20 @ 14:48:21
URL: http://lidicrous.blogg.se/
Postat av: Pappan

Ja hopper mycke bättre än dig ja! (småstadsliv)



Det var helt klart en ytterst kompetent tatuerare, men man kan ju inte rå för att fantasin skenar iväg som orolig fader.

2009-04-20 @ 16:22:49
Postat av: Mange B

Där har du en poäng Klatuu, MEN, dessa beslut tar ju döttrarna ändå, med eller utan vår påverkan... Jag har min ena dotter som skall göra vårt efternamn över hela magen, hur STOPPAR man det???



Mycket tacksam för råd!



Mange B

2009-04-20 @ 19:05:21
URL: http://www.lucifer.se
Postat av: Mange B

Tjo! Ja, det är ett gissel vart man skall svara eller inte! Finns det inga bloggregler att följa??? Om inte så får man väl knepa ihop några egna och lägga ut! Tack skall du ha i alla fall för kommentaren!



Mange B

2009-04-20 @ 21:55:18
URL: http://www.lucifer.se
Postat av: Blivande bruden

He he he... min kollega som är duktig på att sy kläder rekommenderade en bolero för tärnorna på bröllopet.... ja för att slippa grinande döskallar alltså....



Praktiskt för att hålla såväl djupt katolska farmödrar som blivande brudar i schack...fniss



Kraaaaaaaaaaaaaaam å pooooossssss påddä!

2009-04-21 @ 07:21:18
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0