Pedagogik

Efter en lång sittning med den tålmodiga sambon som är skolfröken har jag nu till slut förstått att:
-En väg åker man på. Den är gjord för att åka på.
-En åker heter bara så. Det har inget med "att åka" att göra.

Kontentan är att även fast det heter "Åker" betyder det inte att man kan åka på den. Jag skall försöka memorera detta. Man åker på en väg som leder ner till åkern, men när man kommer till åkern kan man inte åka längre!

(om man inte har en Traktor förstås tänker jag i mitt stilla sinne)

btw, så har den underbara sambon skrivit ett väldig fint inlägg om hur vi har det på vår gård.

Kommentarer
Postat av: Mange B

Hepp!

Ja, det är inga lätta saker det där ;-)! Nu är det söndag i alla fall och nya tag gäller!



Mange B

2009-04-19 @ 11:20:27
URL: http://www.lucifer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0