Eftersläp

Egentligen borde jag skriva om dagen som idag är ett minne blott. Den har varit ganska så händelserik. Sambon, jag och ett antal av barnen har varit rasrepresentanter för Malteser på HUND2008. Men alla upplevelser är inte smälta ännu och äventyret fortsätter i morgon så jag ber att få återkomma till denna händelse. Ett litet kort kan ni få så länge.
Hmmm...datumet på kameran är inte riktigt rätt inställt ser jag men wtf.

Tänkte återge lite hur det är att vara Månskensbonde eller vad det nu var någon kallad mig för.

En snabb bakrgrund ger vid handen att vi bor "ute på landet" med 5 hundar, 5 katter och två hästar.

I mitten på veckan snöade det rejält i två dagar så säsongens första tröstlösa flyttning av snö har med hjälp av det eviga mantrat "se det som träning, se det som träning" genomförts.

Så vad gör man då som inbiten djurägare efter två dagars ymmnigt snöande?

Jo, man beslutar sig att trotsa snökaoset, sätta sig i bilen och köra 15 mil för att titta på och provrida en häst! Naturligtvis är objektet i fråga totalt oemotståndlig vilket resulterar i att så fort vi är hemkommna från HUND2008 måste jag sätta på mig snickarbyxorna och bygga ut stallet så vi får plats med Indy som hon heter.

Nu är detta inte så omständigt som det kanske kan låta. Vi har ett utrymme på 240 m2 som tidigare varit hönseri där man ganska enkelt smäller upp en box eller två.
Sysslolös är man aldrig, det är ett som är säkert!

Kommentarer
Postat av: Lillemoor Nilsson

Vem är denna skönhet, på fotot?



Lillemoor / Smultronställets Kennel.

2008-12-08 @ 12:06:11
URL: http://http;//malteserkennel.se
Postat av: Helén

Det är Sessans dotter Lizzie. Stolt fader är Rikki.

2008-12-08 @ 16:58:44
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: Marie & Candy

Pötnosan syster Lizzie!

2008-12-09 @ 09:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0